Studentklänningen beställd

Nu har jag äntligen beställt min studentklänning! Den 1 klänningen hittade jag först på Asos och blev stormförtjust direkt. Lite senare kom den i på Nelly och då passade jag på att beställa hem den och fick hem den 5 dagar senare. Supersöt klänning men som satt dock inget fint på min kropp tyvärr... Så det fick bli en retur dagen efter. Jag letade vidare och hittade en jätteunderbar hemsida med superfina kläder verkligen! Showpo.com/Iloveshowpo.com heter den och där hittade jag även denna söta klänning i mitten (2), dock inte i min storlek, mejlade dem och den skulle tyvärr inte komma innan studentdagen..(Finns nu i storlek på Xenia.com) Efter mycket letande kom jag in på Xenia.com och hittade alltså den 3 klänningen! Avaktade lite för länge pågrund av funderingar av val av storlek så igår när jag skulle beställa var den på Pre Order, så nu köar jag alltså på klänningen som ska förhoppningsvis komma in den 11 april igen. Den är iallafall beställd och jag hoppas att den kommer att komma innan studenten och att den kommer att bli bra i storlek! 
 

Hej! Jag funderar på att beställa samma klänning (den 3e). Vilken storlek tog du? Och vilken storlek har du vanligtvis? Hur lång är du?
Tack på förhand!

Svar: Jag beställde storlek M men jag har normalt S i kläder och jag är ca 165 cm lång, precis lika lång som modellen. Jag tog en större storlek för att inte riskera att den ska vara för liten eller kort. Hellre för stor än för liten tycker jag..Jag är inte heller lika nätt och smal som modellen och jag har troligtvis större byst (kupa D) och då blir ju typ klänningen lite kortare om man har en större byst.
Jag mejlade Xenia och fick också mått till just den klänningen:
OBS att måtten är tagna på klänningen hängandes på galje och att måtten står i tum (tror jag att det var), inte i cm som det står förutom måtten från axeln till fållen
Size 6
Bust – 32cm
Waist – 28cm
Length from shoulder to hem – 79cm

Size 8
Bust – 34cm
Waist – 30cm
Length from shoulder to hem –81 cm

Size 10
Bust – 36cm
Waist – 31cm
Length from shoulder to hem – 84cm

Size 12
Bust – 42cm
Waist – 35cm
Length from shoulder to hem – 85cm
Hoppas att svaret hjälpte någonting! (:
My Fransson




Kom ihåg mig?