FIT ME FOUNDATION STICK

Och min önskan slog in! I onsdags så var jag och pojkvännen på stan för att hitta lite kläder till honom och jag fick dessa två fit me sticken! Testade dem idag och blev dock lite besviken och inte alls så imponerad som jag trodde att jag skulle bli... De var lätt applicerade men de täckte inte alls så bra som jag trodde de skulle göra. I Sverige finns det bara fyra nyanser än så länge och jag tog den ljusaste och den mörkaste. Jag hade velat ha lite större "färgskillnader" på sticken. Jag hade velat highlighta med den ljusa och skugga med den mörka men den ljusa var inte tillräckligt ljus och en den mörka inte tillräckligt mörk. 115 var samma ton som min hudfärg så den funkar ju annars perfekt för att användas i hela ansiktet som en vanlig foundation. Men Jag tror att jag kommer att fortsätta med min favorit Bb cream från Maybelline som täcker och håller hela dagen och använda den mörka 220 fit me sticket för att skugga och sedan köpa mig en highligher. Sverige har som sagt bara fått in 4 nyanser av sticken men kanske kommer att få in flera nyanser och då kommer jag nog köpa en ljusare och en mörkare nyans och testa!

älskar dom sticken!




Kom ihåg mig?