Ups and downs


Gud vilken jobbig fas eller vad man nu ska kalla det jag har gått in i nu!.. Lätt till gråt, yr, illamående, ångest, känslig, huvudvärk, livsångest, ständigt trött... Jag har få små uppgångar och många djupa nergångar. Trött på skolan, på allt plugg, på knäppa lärare, på hur skolan är upplaggd, på linjen. Trött på att vara hemma, på allt gnäll, på hur alla har mycket jobbigare än en själv, på egen och på familjens ekonomi. Känner mig nästan sjuk i huvudet och kan nästan bli rädd för mig själv hur jag ibland reagerar. Hur jag plötsligt kan bli jättesur till glad i några sekunder och sen börjar storbölja. Kanske beror det till viss del att man är inne i roliga veckan men för mig är det snarare att jag är inne i roliga månaden jämt vilket inte alls är bra för mitt dåliga blodvärde. Den tre månaders 100mg järntablettskuren tog slut vid jul och snart antar jag att jag ska få börja knapra piller igen. Så trött på att leta efter p-piller som passar. Verkar inte finnas några östrogenfria p-piller så kan ge allt. Antingen blöder man varje dag, varje vecka, varje månad men sexlusten finns fortfarande kvar (vad den än nu ska vara bra för när man ändå inte kan ha sex?) Eller så ger de ångest med då slipper man ju iallafall mensen. Eller p-piller som gör så att gör att man slipper mensen och ångesten men som tar bort sexlusten.. Svårt att välja!
Som tur är så har jag en person som står ut med mina dåliga sidor, en som alltid finns där, en person som sätter alltid andra före sig själv, en person så underbart givmild, som kan göra mig glad trots alla mina nergångar, som gör mig lugn och som jag alltid känner mig trygg hos. Personen som får mig i balans för en stund! Han är den jag som jag värderar högst, som betyder mest för mig just nu och den som jag älskar allra mest. Du är mitt ljus Linus! <3 Vet inte hur jag skulle klara mig utan dig! Förlåt för att jag shabla bort alla <3 dag presenten (tavlan)
Såklart så betyder ni mina fina klasskompisar och mina fina finspångstjejer massor för mig och ni ger mig alltid stöd när det behövs. 




Kom ihåg mig?