MALMÖÖ!











Klassresa med Trädgård år 1,2 och 3 till Malmö.
Åkte igår klockan 8.20 från skolan och cirka 5 timmars bussresa att se fram emot... Vid Helsingborg checkade vi in på ett lyxigt vandrarhem mitt i centrum. Jag, Amanda, Sofia och Josefin delade på ett rum med fyra sängar! När vi hade checkat in och lämnat våra saker på rummen tog vi sedan bussen till Alnarp, ett universitet inom trädgård och lantbruk som låg någonstans mellan Malmö och Lund. Där blev vi guidade av några gammla Himmelstalunds elever runt skolan. Efter cirka 3 timmar blev det tillbaka till Helsingborg. Vi gick direkt ut för att leta efter någonstans att äta, det blev china mat!. Efter det köpte vi lite godis i en liten annorlunda godisaffär! När vi var tillbaka till vandrarhemmet chillade vi galet mycket, bara tog det lungt och tog lite crazy pictures!
Idag checkade vi ut vandrarhemmet runt klockan 8 och begav oss till Malmö för att titta på våra medtävlande 2:or och 3:or (från Himmelstalundsgymnasiet) som tävlade i Yrkes sm i trädgård/plattläggning!
Det var två lag från våran skola som deltog och ett utav lagen hamnde på en delad 4:e plats och det andra kammade hem ett silver!
Efter detta blev det raka vägen hem tillbaka till Norrköping utom att vi hade två stopp, ett lite utanför Malmö och ett vid Gränna där vi köpte lite polkagrisar. Efter en lång bussresa var jag äntligen hemma vid halv 6- 6. Blev lite käk innan jag drog yttligare en gång åkte iväg för att titta på min gammla klass musikal som var helt otroligt bra!
Nu blir det att varva ner och ta en skön plats i soffan eller eventuellt sängen! ^^

Sv: TACK! :)

Så du har varit i min hemstad Helsigborg! Visst inte att vi hade så fina vandrarhem, vad hette det? har du varit i Helsingborg tidigare? :)



/ Sprid din blogg, dela dina outfits och inspireras redan idag! Sveriges nya mode- och bloggcommunity på internet -http://bloppfashion.se/




Kom ihåg mig?