Hårfärgen


Blekning+hårfärg+bleking+hårfärg+hårfärg?

Mitt hår ser just nu ut såhär! Började bleka håret i fredags då inte all den röda färgen gick ur. Efter det la vi på en guldbrun färg vilket gav en orangegul färg över hela håret! Sen i går så gav vi oss av för att köpa mer färg. Det blev en blekningsfärg och en till hårfärg som var mellanblond. Vi började att försöka bleka bort den orangegula färgen men konstigt nog så blev det ingen skillnad. Tillsist la vi på den mellanblonda hårfägen och resultatet blev ask/råg blond.
Blev inte direkt den färgen jag önskade! Skulle kunna jämföra den nästan lite med Isabella Löwngrips hårfärg som hon hade en gång.
Just nu vågar jag inte färga mer, håret ska få vila ett litet tag! Är alldeles öm i hårbotten. Såg även efter sista färgningen att jag var alldelse glansig i hårbotten alltså då skinnet har frätt bort.
När håret har fått vila ett tag så blir det nog att lägga mer en ljusbrun färg och göra några slingor.
När jag är sen nöjd över min hårfärg så ska jag aldrig färga mörkbrunt,rödbrunt eller svart någonsin mer!(iallafall inte på några år ^^)

Blev ju skitsnyggt! :D




Kom ihåg mig?